Nå ut till vår köpstarka målgrupp – allmän information och annonsprislista för 2017

Här hittar du all information om produkterna, målgruppen och vår unika räckvidd inom print (både papper och digitalt), webb och sociala medier. Nedan finner du även annonspriser, tekniska specifikationer och kontaktinformation.

Varje människa är unik. Unik. Det är vår utgångspunkt. Vårt koncept bygger därför inte på någon speciell metod utan på kunskap om våra läsare och besökare. Vi erbjuder helt enkelt en helhetslösning som utgår från varje persons förutsättningar. Vi ljussätter en hel buffé av tips som är fokuserade på att ta varje individ till en mer harmonisk nivå. En balanserad nivå. Och vi har ett stort antal kanaler för att göra detta.

Vi skapar insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Vi öppnar upp sinnen som mediebruset trubbat av. Vi gör läsaren nyfiken samtidigt som vi vägleder. HOOM underlättar för läsaren både i vardagen och vid fest. I en positiv miljö väcker vi upptäckarnerven och ser på möjligheter. Vi fördjupar oss i vardagslyx och en livsstil som får oss att må bättre. Vi presenterar balansen.

Alla vill må bra. Alla vill känna att de är unika. Det är därför vi vill erbjuda HOOM både som magasin, på webben (hoom.se) och i sociala medier (Facebook och Instagram). HOOM är ett kvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende, inredning, design, trender, gastronomi, resor och andra aktuella teman som vår målgrupp är intresserad av. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp där den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1,2 miljoner kronor. HOOM finns även digitalt via appen Readly.

Distributionen sker i Stockholmsområdet genom riktade utskick till en noga utvald målgrupp. HOOM.se är ett frikopplat livsstilscenter som även är ett stöd för magasinet HOOM. HOOM.se och våra sociala medier har som uppgift att på ett initierat sätt kommunicera sådant som vår målgrupp är intresserad av. Vi använder oss av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO samt feedback från våra fyra fokusgrupper.

På webben och i våra sociala medier är det vår ambition att inspirera och stimulera våra besökare. Målet är att maximera nyttan för såväl läsare som annonsörer.

OM MÅLGRUPPEN
Vi har som grundidé att skapa en produkt som tilltalar vår utvalda och identifierade målgrupp, d v s alla de fastighetsägare och bostadsrättsinnehavare som via sitt boende uppfyller något av våra önskemål (se nedan).

Vår målgrupp är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som vi har ett visst fokus på kvinnor.

Om våra läsare:
– är ägare till minst ett exklusivt boende,
– är framgångsrika, och hårt arbetande, som värdesätter sin fritid,
– de reser mycket, både i arbete och privat,
– är välutbildade,
– är beslutsfattare,
– är gifta eller har en relation,
– är konsumtionsbenägna,
– är ägare till två bilar,
– är nyfikna, med ett öppet sinne.

SIFO INTERNATIONAL RESEARCH
SIFO International Research har gjort en läsvärdesundersökning som sammanfattas så här:
”En majoritet av målgruppen läser i genomsnitt alla nummer av HOOM och då hela magasinet. Läsarna är mycket intresserade av inredning, arkitektur, trädgård, matlagning, vin/vinprovning, musik, konst, antikviteter och teater. Många är även intresserade av hälsa och teknik. Att kök och badrum håller mycket hög standard tycker närmare 90 procent är mycket viktigt. En majoritet har två, eller fler bilar. Målgruppen reser mycket och bor bättre privat än i samband med affärsresa. Bland aktiviteter är man intresserad av skidåkning, golf, tennis och segling. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1,2 MSEK.”

STRATEGISKA SAMARBETEN
Via strategiska samarbeten vill vi skapa synergier och optimera styrkan i alla delar av vår dynamiska kanal, d v s magasin, webb, sociala medier och event. HOOM är ett konceptuellt livsstilscenter som söker samarbetspartners inom olika sektorer.

Kontakt: micael.wiking@hoom.se

……

FAKTA: HOOM – PRINT

DISTRIBUTION/RÄCKVIDD
– Antal nr/år: 6 (i år 5 då 1-2 är ett dubbelnummer)
– Upplaga: ca 40 000 ex
– Antal läsare: ca 160 000 personer

DISTRIBUTION
a. Utvalda fastighetsägare med post, 30 000 ex
b. Via prenumerationer, mäklare, partners, event och bulkförsäljning, 10 000 ex

HOOM DIREKTAVISERAS TILL UTVALDA FASTIGHETSÄGARE

Vår distribution är fördelad enligt två parametrar:

1. Geografiskt urval
Vi lägger HOOM i alla villor eller bostadsrätter i ett sådant område. Exempel är Lidingö, Danderyd, Djursholm, Saltsjöbaden, Storängen, Saltsjö-Duvnäs, Skurusundet, Bromma. I Stockholm går vi på Östermalm (över våning 2), delar av Kungsholmen (t ex Norr Mälarstrand) samt Södermalm (t ex Mosebacke).

2. Storlek på bostad
Här lägger vi HOOM i villor över 160 kvm eller 200 kvm baserat på vilket område det är. Exempel är Saltsjö-Boo, Ingarö, Värmdö, Gustavsberg, Enskede, Nacka, Vaxholm, Täby, Sollentuna, Sigtuna, Upplands Väsby, Kungsängen, Ekerö och Solna.

PRISER ANNONSÖRER 2017
Fasta placeringar:
– Första uppslag: 74 000 SEK
– Andra uppslag: 69 000 SEK
– Baksida: 49 000 SEK

Format:
– Uppslag: 64 000 SEK
– Helsida: 39 000 SEK
– Halvsida: 22 000 SEK
– Begärd placering: +10 %

FORMAT
2/1: 420×280 mm + 5 mm utfall
1/1: 210×280 mm + 5 mm utfall
1/2: 210×138 mm + 5 mm utfall
1/2: 103×280 mm + 5 mm utfall

PRISER BILAGOR
Separat bilaga, inplastad tillsammans med HOOM, vänligen begär offert.
Kontakta oss på: info@hoom.se

ÅRSBOKNING
Gällande årsbokning vänligen begär offert.
Kontakta oss på: info@hoom.se

MEDIAKIT 2017
Vi skickar gärna en aktuell pdf om du kontaktar oss på: info@hoom.se

……

UTGIVNING 2017
HOOM distribueras under följande perioder:

Nr 1-2. APRIL – dubbelnummer
Tema: Arkitektur och vardagslyx
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor
Distribution: vecka 16

Nr 3. MAJ
Tema: Inspirerande rum och havet
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor
Distribution: vecka 21

Nr 4. OKTOBER
Tema: Vackra kök och nya smaker
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor
Distribution: vecka 40

Nr 5. NOVEMBER
Tema: Stilren design och ekologiskt
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor
Distribution: vecka 45

Nr 6. DECEMBER
Tema: Drömhem och exotiska resmål
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, inredning, heta produkter, trender, mat, vin, hotell och resor
Distribution: vecka 50

……

MATERIALDAGAR ANNONSER 2017
Nr 1-2…..16 mars
Nr 3……..20 april
Nr 4……….1 september
Nr 5……….5 oktober
Nr 6……….9 november

FÄRDIGT MATERIAL (PDF)
PDF-filer för tryck måste göras i Acrobat Distiller.

FÄRGER
Alla färger i dokumentet måste vara 4-färgsseparerade i CMYK (ej RGB).

BILDER
– Bilder och logotyper som förekommer i dokumentet skall sparas 300 dpi i skala 100%.
– Bilder som skickas in till Galleriet måste vara 4-färgsseparerade i CMYK (ej RGB).
– Rastrerade bilder sparas som EPS, punktuppbyggda som TIFF eller JPG.
– Streckbilder ska ha en bildupplösning på minst 300 dpi i skala 1:1.

FTP
För uppgifter, kontakta HOOM på: info@hoom.se

……

FAKTA: HOOM.SE – WEBB I SYMBIOS MED SOCIALA MEDIER OCH PRINT

RÄCKVIDD – Besökare/månad 30 000-40 000
HOOM.se växer kontinuerligt både vad gäller omfång, besökare och räckvidd, och når en mycket kapitalstark målgrupp. Sajten är väl integrerad med HOOM:s sidor på Facebook, Instagram, Linkedin samt med magasinet HOOM. Annonsering på HOOM.se sker via försäljning i form av banners, länkar och/eller textannonser.
Format banners:
– Topp: 800×80 px
– Smalspalt: 140×250 px
– Högerspalt/populära: 360×145 px

Shoppingguiden: textlänk i specifik avdelning
För prisuppgifter kontakta: micael.wiking@hoom.se

……

FAKTA: HOOM PR

Vi hjälper ert företag att nå ut med rätt budskap till en identifierad målgrupp. Vi lägger upp en strategi för att maximera kraften i ert budskap. Vi använder sociala medier, sponsrade artiklar, sponsrade inlägg samt sökordsoptimering (SEO) för att ni ska få rätt genomslag. Vi nyttjar: Facebook, Instagram, AdWords (Google), Linkedin samt egen hemsida och bloggnätverk.

……

KONTAKTINFORMATION

Chefredaktör/VD/Ansvarig utgivare/Mäklarkontakt:
Micael Wiking
micael.wiking@hoom.se

Marknadschef/Försäljningschef:
Mikael Olsson
mikael.olsson@hoom.se

Ekonomichef:
Petra Seflin
info@hoom.se

Produktion:
Jenny Ljunglöf
jenny@hoom.se

Annonser:
Mikael Olsson Media
mikael.olsson@hoom.se

Social Media Manager:
Clara Wiking

Webbproduktion:
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Besöksadress:
Skogsövägen 96, Saltsjöbaden

Postadress:
HOOM AB
Box 133
SE-133 22 Saltsjöbaden

Telefon:
08-717 06 00 (+46 8 717 06 00)

Linkedin:
HOOM

Facebook:
HOOM – en inspirationskälla

Instagram:
hoommagazine

E-post:
info@hoom.se

For information in English please contact us at: info@hoom.se