HOOM är en exklusiv aktör som når en mycket kapitalstark målgrupp i flera kanaler

Alla vi som jobbar med HOOM har mångårig erfarenhet av tidnings- och webbproduktion, kommunikation, media och försäljning. Vår organisation kan därför erbjuda spetskompetens från olika verksamhetsområden. Konkret gör detta oss till en mycket stark samarbetspartner, dels för att vi har humankapitalet men också för att vi har målgruppen, kanalerna och en unik räckvidd.

HOOM är ett kvalitativt livsstilsmagasin, med tillhörande webb och sociala medier, som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi, resor och andra aktuella teman som vår målgrupp är intresserad av. Vi får hela tiden bekräftat att vi är på rätt väg då våra läsare och fokusgrupper är mycket aktiva och är med i utvecklingen av alla våra produkter.

Vår ambition är att kontinuerligt utveckla en dynamisk plattform som tillhandahåller olika verktyg som underlättar för våra läsare. Vår uppgift – och vårt mål – är därför att filtrera fram sådant som skapar upplevelser eller underlättar i vardagen. Vi är helt enkelt en livsstilskanal för den identifierade målgrupp vi kallar premiumsegmentet. Där når vi alla från ”young professionals” till de lite äldre. Med vår breda plattform kan vi föra samman läsare och besökare och förstärka det positiva i mötet med olika marknadssegment.

HOOM AB har som affärsidé att skapa, äga och utveckla strategiska mediebärare inom en identifierad sektor. Fokus ligger på verksamheter vars koncept vilar på en idé med internationell bärighet och möjlighet till integration av kompletterande medier. Vi satsade tidigt på sociala medier och är mycket stora på Facebook och Instagram.

När man har produkterna, målgruppen, kanalen och räckvidden så skapas spännande affärsmöjligheter. Om ni vill exponera er mot vår målgrupp tveka inte att höra av er. Tillsammans skapar vi ett kommunikationspaket som är både kostnadseffektivt och dynamiskt.

Kontakta chefredaktör Micael Wiking om ni har några frågor.

E-post: micael.wiking@hoom.se