Nå ut till vår köpstarka målgrupp – allmän information och annonsprislista för 2023

Här hittar du all information om produkterna, målgruppen och vår unika räckvidd via magasin (både print och digitalt), webb och sociala medier. HOOM är en modern aktör som har en digital räckvidd på lite drygt en kvarts miljon. Nedan finner du även annonspriser, tekniska specifikationer och kontaktinformation.

Varje människa är unik. Unik. Det är vår utgångspunkt. Vårt koncept bygger därför inte på någon speciell metod utan på kunskap om våra läsare och besökare. Vi erbjuder en helhetslösning som utgår från varje persons förutsättningar.

En stor fördel är att HOOM kan ha en kontinuerlig dialog med premiumsegmentet via ett stort antal egna kanaler inom print, webb och sociala medier. Med en total räckvidd på lite drygt 500.000 ger det oss – och våra annonsörer – en unik möjlighet att verkligen vara top-of-mind.

HOOM skapar insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Vi öppnar upp sinnen som mediebruset trubbat av. Vi gör läsaren nyfiken samtidigt som vi vägleder. HOOM underlättar för läsaren både i vardagen och vid fest. I en positiv miljö väcker vi upptäckarnerven och ser på möjligheter. Vi fördjupar oss i vardagslyx och en livsstil som får oss att må bättre. Vi presenterar balansen.

Alla vill må bra. Alla vill känna att de är unika. Det är därför vi vill erbjuda HOOM både som magasin, på webben (hoom.se) och i sociala medier (Instagram och Facebook samt Linkedin). HOOM är ett kvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende, inredning, design, trender, gastronomi, resor och andra aktuella teman som vår målgrupp är intresserad av. HOOM når en mycket köp- och kapitalstark målgrupp där den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1,4 miljoner kronor. HOOM finns även digitalt via appen Readly.

Distributionen sker i Stockholmsområdet genom riktade utskick till en noga utvald målgrupp. HOOM.se är ett frikopplat livsstilscenter som även är ett stöd för magasinet HOOM. HOOM.se och våra sociala medier har som uppgift att på ett initierat sätt kommunicera sådant som vår målgrupp är intresserad av. Vi använder oss av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO samt feedback från våra fyra fokusgrupper.

På webben och i våra sociala medier är det vår ambition att inspirera och stimulera våra besökare. Målet är att maximera nyttan för såväl läsare som annonsörer.

OM MÅLGRUPPEN
Vi har som grundidé att skapa en produkt som tilltalar vår utvalda och identifierade målgrupp, d v s alla de fastighetsägare och bostadsrättsinnehavare som via sitt boende uppfyller något av våra önskemål (se nedan).

Vår målgrupp är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som vi har ett visst fokus på kvinnor.

Om våra läsare:
– är ägare till minst ett exklusivt boende,
– är framgångsrika, och hårt arbetande, som värdesätter sin fritid,
– de reser mycket, både i arbete och privat,
– är välutbildade,
– är beslutsfattare,
– är gifta eller har en relation,
– är konsumtionsbenägna,
– är ägare till två bilar,
– är nyfikna, med ett öppet sinne.

SIFO INTERNATIONAL RESEARCH
SIFO International Research har gjort en läsvärdesundersökning som sammanfattas så här:
”En majoritet av målgruppen läser i genomsnitt alla nummer av HOOM och då hela magasinet. Läsarna är mycket intresserade av inredning, arkitektur, trädgård, matlagning, vin/vinprovning, musik, konst, antikviteter och teater. Många är även intresserade av hälsa och teknik. Att kök och badrum håller mycket hög standard tycker närmare 90 procent är mycket viktigt. En majoritet har två, eller fler bilar. Målgruppen reser mycket och bor bättre privat än i samband med affärsresa. Bland aktiviteter är man intresserad av skidåkning, golf, tennis och segling.”

Den genomsnittliga hushållsinkomsten är drygt 1,4 MSEK.

STRATEGISKA SAMARBETEN
Via strategiska samarbeten vill vi skapa synergier och optimera styrkan i alla delar av vår dynamiska kanal, d v s magasin, webb, sociala medier och event. HOOM är ett konceptuellt livsstilscenter som söker samarbetspartners inom olika sektorer.

Kontakt: micael.wiking@hoom.se

……

FAKTA: HOOM – PRINT

DISTRIBUTION/RÄCKVIDD
– Antal nr/år: 4
– Upplaga: ca 40 000 ex
– Antal läsare: ca 160 000 personer
– 450 000 sidvisningar via Readly per utgåva digitalt

HOOM DIREKTAVISERAS TILL UTVALDA FASTIGHETSÄGARE

HOOM distribueras till personer i ett hushåll som sammantaget har den största köpkraften. Ytterligare en paramateter är det geografiska urvalet. HOOM skickas till ett stort antal villor eller bostadsrätter i ett sådant område. Exempel är Stockholms innerstad, Lidingö, Danderyd, Djursholm, Saltsjöbaden, Storängen, Saltsjö-Duvnäs, Skurusundet, Bromma, Saltsjö-Boo, Ingarö, Värmdö, Gustavsberg, Enskede, Nacka, Vaxholm och Täby.

HOOM är en periodisk tidskrift som följer branschreglerna stipulerade av Swedma – bransch- och intresseorganisationen för företag och organisationer som arbetar med direkt och datadriven kommunikation.

PRISER ANNONSÖRER 2023
Fasta placeringar:
– Första uppslag: 74 000 SEK
– Andra uppslag: 69 000 SEK
– Baksida: 49 000 SEK

Format:
– Uppslag: 64 000 SEK
– Helsida: 39 000 SEK
– Halvsida: 22 000 SEK
– Begärd placering: +10 %

FORMAT
2/1: 420×280 mm + 5 mm utfall
1/1: 210×280 mm + 5 mm utfall
1/2: 210×138 mm + 5 mm utfall
1/2: 103×280 mm + 5 mm utfall

PRISER BILAGOR
Separat bilaga, inplastad tillsammans med HOOM, vänligen begär offert.
Kontakta oss på: info@hoom.se

ÅRSBOKNING
Gällande årsbokning vänligen begär offert.
Kontakta oss på: info@hoom.se

MEDIAKIT 2023
Vi skickar gärna en aktuell pdf om du kontaktar oss på: info@hoom.se

……

UTGIVNING 2023
HOOM distribueras under följande perioder:

Nr 1: VÅRSPECIAL – moderna drömhem och tidlös design
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, arkitektur, inredning, trender, mat, vin, hotell och resor samt teman kopplade till årstiden.
Distribution: vecka 13

Nr 2: SOMMARSPECIAL – smultronställen och vardagslyx
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, arkitektur, inredning, trender, mat, vin, hotell och resor samt teman kopplade till årstiden.
Distribution: vecka 19

Nr 3: HÖSTSPECIAL – vackra kök och gastronomi
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, arkitektur, inredning, trender, mat, vin, hotell och resor samt teman kopplade till årstiden.
Distribution: vecka 40

Nr 4. VINTERSPECIAL – eleganta rum och spännande resmål
Fasta avdelningar: exklusivt boende, design, arkitektur, inredning, trender, mat, vin, hotell och resor samt teman kopplade till årstiden.
Distribution: vecka 50

……

MATERIALDAGAR ANNONSER 2023
Nr 1: 7 mars
Nr 2: 18 april
Nr 3: 12 september
Nr 4: 21 november

FÄRDIGT MATERIAL (PDF)
PDF-filer för tryck måste göras i Acrobat Distiller.

FÄRGER
Alla färger i dokumentet måste vara 4-färgsseparerade i CMYK (ej RGB).

BILDER
– Bilder och logotyper som förekommer i dokumentet skall sparas 300 dpi i skala 100%.
– Bilder som skickas in till Galleriet måste vara 4-färgsseparerade i CMYK (ej RGB).

FTP
För uppgifter, kontakta HOOM på: info@hoom.se

……

FAKTA: HOOM.SE – WEBB I SYMBIOS MED SOCIALA MEDIER OCH PRINT

RÄCKVIDD – Besökare/månad 20 000-30 000
HOOM.se växer kontinuerligt både vad gäller omfång, besökare och räckvidd, och når en mycket kapitalstark målgrupp. Sajten är väl integrerad med HOOM:s sidor på Instagram, Facebook och Linkedin samt med magasinet HOOM. Annonsering på HOOM.se sker via försäljning i form av banners, länkar och/eller textannonser.
Format banners:
– Topp: 800×80 px
– Smalspalt: 140×250 px
– Högerspalt/populära: 360×145 px

Shoppingguiden: textlänk i specifik avdelning
För prisuppgifter kontakta: micael.wiking@hoom.se

……

FAKTA: HOOM DIGITALT

RÄCKVIDD – ca 350.000
HOOM växer digitalt både vad gäller omfång, besökare och räckvidd. Vi når ett flertal ålderskategorier. Vi jobbar med webben (med SEO), Instagram, Facebook och Linkedin.

Kontakta oss för mer information.
För prisuppgifter kontakta: micael.wiking@hoom.se

……

FAKTA: HOOM PR

Vi hjälper ert företag att nå ut med rätt budskap till en identifierad målgrupp. Vi lägger upp en strategi för att maximera kraften i ert budskap. Vi använder sociala medier, sponsrade artiklar, sponsrade inlägg samt sökordsoptimering (SEO) för att ni ska få rätt genomslag. Vi nyttjar: Instagram, Facebook, Linkedin samt egen hemsida och bloggnätverk.

……

KONTAKTINFORMATION

Chefredaktör/VD/Ansvarig utgivare/Mäklarkontakt:
Micael Wiking
micael.wiking@hoom.se

Marknadschef/Försäljningschef:
Mikael Olsson
mikael.olsson@hoom.se

Ekonomichef:
Petra Seflin
info@hoom.se

Formgivning/Produktion:
Anders Ljung
anders.ljung@hoom.se

Annonser:
Mikael Olsson Media
mikael.olsson@hoom.se

Social Media Manager:
Ludvig Wiking

Webbproduktion:
Stefan Wikander

Besöksadress:
Skogsövägen 96, Saltsjöbaden

Postadress:
HOOM AB
Box 133
SE-133 22 Saltsjöbaden

Telefon:
0707-20 44 48 (+46 707-20 44 48)

Linkedin:
HOOM

Facebook:
HOOM – en inspirationskälla

Instagram:
hoommagazine

E-post:
info@hoom.se

For information in English please contact us at: info@hoom.se