HOOM är ett exklusivt livsstilsmagasin som når Sveriges
mest kapital- och köpstarka läsare

HOOM är ett exklusivt livsstilsmagasin som ofta ligger framme och förgyller ett hem. Här går redaktionen på global trendspaning och har initierade reportage från världens alla hörn.

Distributionen sker till utvalda fastighetsägare – de med störst köpkraft – i Stockholmsområdet, genom riktade utskick till en noga utvald målgrupp, samt till prenumeranter. Magasinet har även en tydlig strategi för webben och sociala kanaler då det är vår fasta övertygelse att framtidens medier måste vara anpassade och finkalibrerade för att nå specifika målgrupper. HOOM finns också att läsa digitalt via Readly.

Det är dessutom i HOOM du hittar det allra bästa fastighetsmarknaden har att erbjuda, från paradvåningar och villor till herrgårdar och slott. Det är här ni hittar hemmen som har allt och lite till. HOOM är en unik kanal för landets mest medvetna mäklare. Vi presenterar dem och deras handplockade objekt i Galleriet (både print och digitalt). Att köpa eller sälja ett boende är ett viktigt beslut med stor inverkan på den privata ekonomin. HOOM är därför den perfekta marknadsplatsen för att nå rätt målgrupp.

Magasinet HOOM är en kanal där vi förenar köpare och säljare i ett specifikt segment d v s den målgrupp som har de ekonomiska förutsättningarna. Här kan man nå ut till en noga utvald målgrupp med rätt budskap. Vi stärker upp det hela genom att vara mycket stora inom sociala medier (Instagram och Facebook). Vi finns också på Linkedin.

HOOM visar vägen till innovativ arkitektur, formskön design och underbara resmål, allt med en internationell touch. Stora exklusiva bildjobb präglar magasinet.

DISTRIBUTION/RÄCKVIDD I SVERIGE 2024
– Antal nr/år: 4
– Upplaga print: ca 40 000 ex
– Läsare digitalt via Readly: ca 4 000-5 000 personer
– Antal läsare: ca 160 000 personer

HOOM följer branschreglerna stipulerade av Swedma – bransch- och intresseorganisationen för företag och organisationer som arbetar med direkt och datadriven kommunikation. Magasinet är en periodisk tidskrift.

HOOM DIREKTAVISERAS TILL UTVALDA FASTIGHETSÄGARE MED KÖPKRAFT

Vår distribution är baserad på ett flertal parametrar (se avdelningen annonsera). HOOM följer de nya branschreglerna stipulerade av Swedma – bransch- och intresseorganisationen för företag och organisationer som arbetar med direkt och datadriven kommunikation.

Vill du att vi hjälper dig att hitta ditt drömboende eller vill du ha information eller prisuppgifter så kontakta oss på: info@hoom.se

PRENUMERATION

Kontakta HOOM för frågor kring prenumerationer eller om du önskar köpa ett magasin på: info@hoom.se

 

Vi på HOOM uppskattar bildens kraft och styrka och är stolta över att sedan starten 2005 ha presenterat följande fotografer: Albert Watson, Herb Ritts, David LaChapelle, Anton Corbijn, Nick Brandt, Sebastiao Salgado, Joyce Tenneson, Dana Sederowsky, Lu Kowski, Julia Fullerton-Batten, Paolo Roversi, Helmut Newton, Sally Mann, Helena Blomqvist, Sarah Moon, Benjamin Von Wong, Cathleen Naundorf, Vee Speers, Oskar Enander, Oskar Kihlborg, James Silverman, Guy Bourdin, Bettina Rheims, Patrick Demarchelier, Kourtney Roy, Wing Shya, Jeanloup Sieff, Copper & Gorfer, Scarlett Hooft Graafland, Stef Mitchell, mfl