Det anrika modehuset Louis Vuitton är inte bara kända för sin lyxiga väskor, kläder och accessoarer. De ligger också bakom flera framgångsrika bokserier. Och nu lanserar de ”Fashion Eye”, en helt ny sorts reseguide.
Alltsedan starten 1854 har Louis Vuitton varit synonymt med resande. Företaget började som ett väskmakeri och det är fortfarande just de omisskännliga väskorna som är dess kanske främsta kännetecken. Men att resa handlar som bekant om mycket mer än ha fint bagage och det tog man fasta på när man på 90-talet lanserade den framgångsrika bokserien City Guides. I den kunde alla ta del av Louis Vuittons exklusiva värld och få tips om sevärdheter, butiker och restauranger som vanliga guideböcker sällan skrivit om. Under året har man kunna se ett axplock, från deras nya app, i varje utgåva av magasinet HOOM. Hittills har vi plockat guldkornen från följande städer: Paris, Tokyo, Rio de Janeriro och London.
Nu tar Louis Vuitton ytterligare en gång reseguiderna till en ny nivå. I den nya serien Fashion Eye har man samlat en serie kända fotografer, vanligtvis verksamma inom modefotografi, som fått skildra utvalda städer. Vi får möta Miami genom Guy Bourdins ögon, uppleva Paris såsom Jenaloup Sieff betraktar staden och guidas genom Shanghai med Wing Shyas bilder som följeslagare.
Fashion Eye är ett ypperligt och nytt sätt att upptäcka städer, perfekt för den som vill planera en resa, ha med sig en annorlunda reskamrat eller kanske bara drömma sig bort ett slag…
Läs mer på: Fashion Eye